FAQs

-20% rabatt ut måneden!

Verdikupongen finner du i handlekurven.

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på mange av de ofte stilte spørsmålene.


Vennligst kontroller at ikke e-posten ligger i mapper som; spam, søppel, useriøs e-post eller lignende i innboksen din. Dersom den gjør det er det viktig at du markerer at e-post meldingen ikke skal betraktes som spam av e-post programmet du bruker. Bruker du f.eks. Outlook kan du høyreklikke på meldingen, velge Søppelpost og klikk «ikke søppelpost». Arctic-Fritid.no blir da lagt til som en godkjent avsender som ikke blokkeres av ditt e-post program.

En garanti er som oftest gitt av produsenten og er som regel gyldig uansett hvor i verden du kjøper produktet. Norge har et av de strengeste og mest omfattende lovverk rundt salg til forbruker.

Ved privatkjøp i Norge har du uavhengig av garantier gitt av produsent, forbrukerkjøpsloven, som gir deg gode rettigheter dersom det oppstår en feil på produktet. Dersom en garanti er gitt av en forhandler eller importør i Norge, er dette alltid i tillegg til rettighetene du har i forbrukerkjøpsloven.

Når lovverket er så omfattende, påløper det også en del plikter og formkrav som begge parter må forholde seg til. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Lov om forbrukerkjøpAngrerettloven og Markedsføringsloven.

Se www.lovdata.no for utfyllende lovtekster.

Opplever du feil eller mangler ved et produkt eller en ordre fra vår nettbutikk, kontakter du oss via vårt kontaktskjema, send oss en utførlig beskrivelse av hvordan feilen/mangelen ble oppdaget.

For å få fri retur må du ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema og be om returseddel. Når du mottar denne på e-post må denne skrives ut, tapes på pakken og pakken leveres ditt lokale postkontor/post-i-butikk. NB. Viktig at du ikke taper eller skriver på varens originalemballasje og at varen pakkes godt før sending. Les mer under Retur av vare.

I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.posten.no. Du vil også kunne spore forsendelsen via ordresporing og har du konto hos oss finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.

Din bestilling bør være levert i løpet av 1-5 virkedager etter at du har mottatt leveringsbekreftelse, forutsatt at vi har varen(e) på lager og det ikke er forsinkelser i postgangen. Vær oppmerksom på at rundt høytider og ferier vil det kunne påløpe noe ekstra leveringstid.

Fast fraktkostnad ved kjøp hos Arctic-Fritid.no er 99,- / 149,- inkl. mva. Handler du for mer enn 1,000.00 NOK betaler vi frakten. Når du bestiller varer hos oss kan du hente dem på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk.

Fraktspesifikasjon:

  • Ordre under 300.00 NOK – Norgespakke 149.00 NOK, MyPack 149.00 NOK inkl. mva.
  • Ordre over 300.00 NOK – Norgespakke 99.00 NOK, MyPack 99.00 NOK inkl. mva.
  • Ordre over 1,000.00 NOK – Fritt levert.

Vi har kort behandlingstid på ordre i nettbutikken, og derfor vil en eventuell endring / avbestilling avhenge av når du la inn din bestilling. Som oftest behandler vi ordrene fortløpende og det vil derfor ikke være mulig å foreta endringer eller avbestillinger, men kontakter du oss på telefon 400 10 034 eller post@arctic-fritid.no, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.

Beløpet reserveres på kortet umiddelbart, men kortet belastes ikke før forsendelsen forlater vårt lager.

Vi bruker betalingsløsninger fra Klarna, dvs at kreditkortinformasjon etc. ikke registreres eller på annen måte oppbevares av oss. Klarna er valgt nettopp på grunn av den høye sikkerheten. Les mer om våre betalingsløsninger her.

Varene du legger i handlekurven blir lagret, men ikke reservert. Av denne grunn kan du oppleve at produktet er utsolgt når du kommer til kassen. For å sikre deg et produkt anbefaler vi at du gjennomfører hele kjøpsprosessen når du har lagt produktet/produktene i handlekurven.