Velkommen til kundesenter for netthandel på Arctic-Fritid.no. Her finner du utfyllende informasjon om det å handle i nettbutikken samt våre FAQs som gir svar på mange av de ofte stilte spørsmålene.

Kontakt

Send oss en e-post, eller ring oss på +47 40010034.

Betaling

Hos oss kan du betale med Bankkort, Faktura eller Vipps.

Levering

Frakt fra kr 59.00. Ordrer à kr 999.00+ fraktfritt levert.

Retur

Vi ønsker å legge til rette for en enkel og rask retur.

ANDRE INFOSIDER

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Her finner du diverse informasjon samt svar på mange av de ofte stilte spørsmålene.

Hvordan bruker jeg rabattkoden min?

Rabattkoder løses inn når du har lagt ønskede varer i handlekurven, og må innløses før bestillingen er avsluttet. Innløsning i etterkant er dessverre ikke mulig.

I handlekurven ser du en oversikt over produktene du har lagt i kurven, og under til venstre finner du muligheten til å legge inn rabattkoden din.

Tast inn rabattkoden i feltet «Kupongkode» og klikk så på «BRUK RABATTKUPONG».

Hvorfor virker ikke rabattkoden min?

  • Minste bestillingsverdi er ikke nådd.
  • Rabattkoden er utløpt på dato.
    Våre rabattkoder har en normal gyldighet på 30 dager, såfremt ikke annet er spesifisert.
  • Rabattkoden er skrevet inn feil.
    Sørg for at du ikke har mellomrom før eller etter koden.
  • Rabattkoden har allerede blitt brukt.
  • Det er allerede registrert en annen rabattkode på den aktuelle bestillingen.
  • Enkelte av produktene i bestillingen rabatteres ikke.
    Våre rabattkoder gjelder normalt ikke pakketilbud, tilbudsvarer eller produkter fra Matrøyk.
  • Fremdeles problemer? Send oss en e-post.

Gratis frakt gjelder ordre à kr 999.00+, dvs. du MÅ handle for minimum kr 999,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 999,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.

Hvorfor virker ikke rabattkoden min?

Rabattkoder løses inn når du har lagt ønskede varer i handlekurven, og må innløses før bestillingen er avsluttet. Innløsning i etterkant er dessverre ikke mulig.

I handlekurven ser du en oversikt over produktene du har lagt i kurven, og under til venstre finner du muligheten til å legge inn rabattkoden din.

Tast inn rabattkoden i feltet «Kupongkode» og klikk så på «BRUK RABATTKUPONG».

Hvorfor virker ikke rabattkoden min?

  • Minste bestillingsverdi er ikke nådd.
  • Rabattkoden er utløpt på dato.
    Våre rabattkoder har en normal gyldighet på 30 dager, såfremt ikke annet er spesifisert.
  • Rabattkoden er skrevet inn feil.
    Sørg for at du ikke har mellomrom før eller etter koden.
  • Rabattkoden har allerede blitt brukt.
  • Det er allerede registrert en annen rabattkode på den aktuelle bestillingen.
  • Enkelte av produktene i bestillingen rabatteres ikke.
    Våre rabattkoder gjelder normalt ikke pakketilbud, tilbudsvarer eller produkter fra Matrøyk.
  • Fremdeles problemer? Send oss en e-post.

Gratis frakt gjelder ordre à kr 999.00+, dvs. du MÅ handle for minimum kr 999,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 999,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.

Tilbyr dere prismatch?

Vi tar våre priser på alvor og gjør vårt ytterste for å holde riktig prisnivå i forhold til markedet. Derfor har vi prismatch, slik at du som kunde alltid skal kunne føle deg trygg på at du gjør et godt kjøp her hos oss.

Finner du en vare i vårt sortiment til lavere ordinærpris hos en annen norsk nettbutikk, kan du gjøre en prismatch-henvendelse via vårt kontaktskjema. Send oss din kommentar sammen med en link til varen i den nettbutikken hvor du fant produktet til en lavere pris.

Vi vil sjekke informasjonen du har oppgitt og kommer tilbake med et svar så snart vi har sett på saken, normalt innen 3 timer på vanlige ukedager. NB! Vennligst kontroller at ikke vår e-post havner i mapper som; spam, søppel, useriøs e-post eller lignende i innboksen din.

Det finnes noen unntak fra vår prismatch:

  • Rapportert pris må være ordinærpris fra en norsk nettbutikk som har produktet på lager.
  • Varens EAN eller varenummer må være identisk med vår vare (sjekkes av oss).
  • Vi gir ikke prismatch dersom kjøpet allerede er gjennomført.

Når din henvendelse er ferdig behandlet slettes denne, normalt innenfor 24 timer. Les mer i vår personvernerklæring.

Hvorfor får jeg ikke gratis frakt når en rabattkupong er aktivert?

Gratis frakt gjelder ordre à kr 999.00+, dvs. du MÅ handle for minimum kr 999,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 999,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.

Hvordan oppretter jeg kundekonto for å bestille?

Kundekonto kan du enkelt opprette via Min konto som du finner i menyen øverst til høyre. Du kan også handle hos oss som gjest, uten å opprette kundekonto, men vi anbefaler alle våre kunder å registrere seg for å få oversikt over egen ordrehistorikk samt kunne utføre en enkel sporing av sendte ordre.

Hvor skriver jeg inn adressen i Vipps hurtigkasse?

Med hutigkassen til Vipps trenger du ikke å skrive inn adresseinformasjonen i handlekurven, eller i kassen. Nødvendig informasjon hentes automatisk via vipps-appen. Alt du trenger er vipps-appen installert på mobilen din – du kan glemme kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Legg inn mobilnummeret ditt, så sendes du til vipps-appen på mobilen din. Kontroller leveringsadressen og velg frakt, betalingen er nå i boks. Les mer om betaling med Vipps.

Hvordan betaler jeg og er mine opplysninger trygge?

Vi bruker betalingsløsninger fra Dintero (Bankkort, Faktura og Vipps), dvs at kreditkortinformasjon etc. ikke registreres eller på annen måte oppbevares av oss. Dintero er valgt nettopp på grunn av den høye sikkerheten. Les mer om våre betalingsløsninger.

Hvor mye koster frakt i nettbutikken?

Gratis frakt på ordre à kr 999.00+

Fast fraktkostnad ved kjøp via Arctic-Fritid.no er kr 59.00 til kr 89.00 inntil 10kg. Fraktprisen beregnes ut i fra ordrens totale vekt og volum. Når du bestiller varer via Arctic-Fritid.no leverer vi direkte til din postkasse, eller du kan hente dem på ditt nærmeste PostNord hentepunkt, postkontor eller post i butikk i løpet av 2 til 6 virkedager.

Rabattkuponger og gratis frakt - du MÅ handle for minimum kr 999,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 999,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.

Levering med Posten/Bring:

  • Pakke i postkassen: Fra kr 59.00
    Kun delvis sporing, og levering skjer på kundens ansvar.
  • Servicepakke 1-10kg: kr 89.00
  • Servicepakke 10-20kg: kr 119.00
  • Servicepakke 20-35kg: kr 139.00
  • Servicepakke 35-100kg: Fra kr 159.00 (sendes som flerkolli).
  • Pakke levert hjem: Fra kr 139.00

Levering med PostNord:

  • MyPack Collect 1-10kg: kr 89.00
  • MyPack Collect 10-35kg: kr 119.00 til kr 199.00
  • MyPack Collect 35-85kg: Fra kr 299.00 (sendes som flerkolli).

Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.

Levering

Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.

Hente selv hos Arctic Fritid AS: Vi er normalt å treffe på lageret i Salangsverket 25, 9350 Sjøvegan, hverdager mellom kl. 09:00 og 13:00, men ring alltid på forhånd. Telefon: 400 10 034.

Mottas din bestilling innen kl. 12.00, sendes varene normalt samme dag. Vanligvis har du pakken i hende 2 til 6 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på produkt, leveringsmåte, tilgjengelighet og hvor i landet du bor. Hentepunktet gir deg beskjed når pakken kan hentes.

NB!! I perioden 12.12. - 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 10:00.

Du har 7 dagers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste hentepunkt. Hentes ikke pakken vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er transportørenes reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

Levering til annen adresse, julegaver etc.

Som en ekstra service til våre kunder så pakker vi dine gaver / julegaver i fint gave- eller julepapir og sender de rett til gavemottaker.

Gavene sendes til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp og julehilsen.

Sporing av pakke

I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.postnord.no eller www.bring.no. Du vil også kunne spore forsendelsen via ordresporing og har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer. Dette gjelder ikke varer sendt som brevpost.

Utsolgt vare

Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du normalt få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker vil bli belastet/etterfakturert kjøper med et gebyr på kr 300.00 ved fraktvekt inntil 10kg, kr 500.00 ved fraktvekt 10-35kg, og reelle fraktutgifter ved fraktvekt over 35kg. Dette for å dekke tur/returfrakt og eventuelle omkostninger vi måtte ha i forbindelse med den uavhentede pakken.

Har du spørsmål?

Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).

Sist oppdatert: 31.12.2021.

Hva er leveringstiden på en bestilling?

Din bestilling bør være levert i løpet av 2-6 virkedager etter at du har mottatt leveringsbekreftelse, forutsatt at vi har varen(e) på lager og det ikke er forsinkelser i postgangen. Vær oppmerksom på at rundt høytider og ferier vil det kunne påløpe noe ekstra leveringstid.

NB!! har du bestilt levering via «MyPack Home Small» går den til Oslo for sortering og det kan derfor ta 3-4 dager før sendingen kan spores. Leveringstiden for «MyPack Home Small» vil være 6-14 dager, dette skyldes at alle slike pakker sendes via Oslo, hvor de sorteres for videre distribusjon med Posten Norge AS.

Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.

Hvordan avbestiller eller endrer jeg en bestilling?

Vi har kort behandlingstid på ordre i nettbutikken, og derfor vil en eventuell endring / avbestilling avhenge av når du la inn din bestilling. Som oftest behandler vi ordrene fortløpende og det vil derfor ikke være mulig å foreta endringer eller avbestillinger, men kontakter du oss på telefon 400 10 034 eller post@arctic-fritid.no, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.

Kan jeg returnere eller bytte en vare?

Angrerett

Dersom du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Returkostnadene bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angreretten gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som forringes eller raskt går ut på dato (f.eks mat og kosttilskudd) omfattes ikke av angreretten.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr 300.00 ved fraktvekt inntil 10kg og kr 500.00 ved fraktvekt 10kg, eller mer. Dette for å dekke tur/returfrakt og eventuelle omkostninger vi måtte ha i forbindelse med den uavhentede pakken.

Bytte av vare

Har du ønske om å bytte vare, f.eks. til en annen størrelse, så ordnes som regel dette på en grei måte. Kjøper betaler returfrakten mens frakten for ny vare dekkes av oss. Er du usikker på noe kontakt oss på e-post eller telefon +47 40010034.

Feillevering

Dessverre så skjer det noen ganger feil eller at produkter blir forvekslet. Arctic Fritid AS tar naturligvis ansvaret og kostnadene for å rette opp feil når dette skjer. Gi oss beskjed så snart som mulig etter mottak av varen(e). Produktet må returneres med original forpakning og i samme tilstand som den ble mottatt.

Garanti- og reklamasjonsvilkår

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet.

Norge har et svært godt lovverk som regulerer rundt salg til forbruker. Dette innebærer blant annet både plikter og rettigheter som både selger og kjøper må overholde. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven, vi anbefaler å lese Lovdata (www.lovdata.no) for utfyllende lovtekster.

Enkelte produsenter har egne garantivilkår som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. I disse tilfellene gir Arctic Fritid AS naturligvis denne rettigheten videre.

Om det oppstår fysisk skade og/eller varen er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.

Brukerhjelp fra produsent

Mange produsenter og leverandører foretrekker selv å utføre brukerstøtte og utbedring på sine egne produkter. Dette er ofte begrunnet i at det er de som sitter på den fremste kunnskapen og kompetansen på sine merker og har mest erfaring på sine egne produkter.

Dette er et tilbud til våre kunder å bruke dette, det er naturligvis fullt mulig å ta kontakt med Arctic Fritid AS direkte om dette er ønskelig.

Retur av defekt vare

Om produktet har feil eller mangler, kan du søke om retur dersom produktet er innenfor garanti. Dette gjør du ved å kontakte oss før du sender produktet i retur.

Hvis du har et produkt som er defekt og dette ikke er en garantisak, kan vi muligens reparere det. For at vi skal kunne vurdere å reparere ditt produkt må du sende inn en forespørsel som beskriver hvilken vare og hvilken feil det gjelder.

Ved retur må produktet være mest mulig fullstendig (lader, strømadapter osv) og pakket forsvarlig, helst i original emballasje. Husk at produktet kan bli hardt behandlet av transportør.

Dersom produktet er skadet på noe vis av f.eks. vann, overbelastning, slag, støt eller annen fremprovosert skade bortfaller all garanti. Dette gjelder også om fabrikkforseglinger er brutt.

Om du sender inn en vare som er utgått (ikke produseres lenger) kan det påregnes ekstra behandlingstid for reparasjon/bytte. Ved innsending av retur er kunde ansvarlig for produktet frem til vi mottar varen fra transportør (sporbare sendingsmetoder anbefales). Dette gjelder også om varene skulle bli tapt eller skadet på noe vis.

Tilbakebetaling

Som hovedregel krediterer vi retursummen til ditt kreditt/bankkort. Når dette ikke er mulig blir beløpet betalt til din bankkonto, sørg derfor alltid for å oppgi ditt bankkonto-nummer. Har du betalt med faktura/oppkrav er vi avhengig av et bankkontonummer for å kunne utbetale tilgodebeløp.

Last ned angreskjema. Skjemaet skal fylles ut, signeres og alltid følge en eventuell returforsendelse.

Returadresse

Arctic Fritid AS
Salangsverket 25
9350 Sjøvegan

Har du spørsmål?

Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).

Har jeg garanti og reklamasjonsrett?

En garanti er som oftest gitt av produsenten og er som regel gyldig uansett hvor i verden du kjøper produktet. Norge har et av de strengeste og mest omfattende lovverk rundt salg til forbruker.

Ved privatkjøp i Norge har du uavhengig av garantier gitt av produsent, forbrukerkjøpsloven, som gir deg gode rettigheter dersom det oppstår en feil på produktet. Dersom en garanti er gitt av en forhandler eller importør i Norge, er dette alltid i tillegg til rettighetene du har i forbrukerkjøpsloven.

Når lovverket er så omfattende, påløper det også en del plikter og formkrav som begge parter må forholde seg til. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Lov om forbrukerkjøp, Angrerettloven og Markedsføringsloven.

Se www.lovdata.no for utfyllende lovtekster.

Opplever du feil eller mangler ved et produkt eller en ordre fra vår nettbutikk, kontakter du oss via vårt kontaktskjema, send oss en utførlig beskrivelse av hvordan feilen/mangelen ble oppdaget.

Hvor er pakken min?

I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.postnord.no eller www.bring.no. Du vil også kunne spore forsendelsen via ordresporing og har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.

MyPack Home Small (Postnord): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt. NB!! Leveringstiden for «MyPack Home Small» vil være 6-14 dager, dette skyldes at alle slike pakker sendes via Oslo, hvor de sorteres for videre distribusjon.

Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.

Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.

Jeg har glemt passordet mitt

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du enkelt få nytt ved å klikke på mistet passordet ditt? i påloggings siden.

Levering til annen adresse, julegaver etc.?

Som en ekstra service til våre kunder så pakker vi dine gaver / julegaver i fint gave- eller julepapir og sender de rett til gavemottaker.

Gavene sendes til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp og julehilsen.

Jeg mottar ikke e-post som er sendt til meg

Vennligst kontroller at ikke e-posten ligger i mapper som; spam, søppel, useriøs e-post eller lignende i innboksen din. Dersom den gjør det er det viktig at du markerer at e-post meldingen ikke skal betraktes som spam av e-post programmet du bruker. Bruker du f.eks. Outlook kan du høyreklikke på meldingen, velge Søppelpost og klikk “ikke søppelpost”. Arctic-Fritid.no blir da lagt til som en godkjent avsender som ikke blokkeres av ditt e-post program.

Når blir beløpet trukket fra kortet mitt?

Beløpet reserveres på kortet umiddelbart, men kortet belastes ikke før forsendelsen forlater vårt lager.

En vare i handlekurven ble utsolgt før jeg kom til kassen. Hvordan er dette mulig?

Varene du legger i handlekurven blir lagret, men ikke reservert. Av denne grunn kan du oppleve at produktet er utsolgt når du kommer til kassen. For å sikre deg et produkt anbefaler vi at du gjennomfører hele kjøpsprosessen når du har lagt produktet/produktene i handlekurven.

Klikk her for å se hva andre mener om Arctic-Fritid.no.