Arctic-Fritid.no

20-25% rabatt på alle vintervarer!

Produktene finner du under ukens tilbud!

Arctic-Fritid.no

facebook twitter instagram
Arctic-Fritid.no ble etablert sommeren 2015, som en nettbutikk med fokus på turutstyr fra Oase Outdoors.

Vår filosofi er å levere kvalitetsutstyr til lave priser, uten å kompromisse på kvalitet. Gjennom våre leverandører leverer vi innovative og funksjonelle produkter som sikrer deg som bruker behagelige turopplevelser i den norske fjellheimen.

Vi har også et bredt utvalg i turutstyr for utleie, enten du trenger en ryggsekk til turen rundt Lysefjorden, eller en lavvo til høstjakta så kan du leie dette fra vårt lager i Industrivegen 48, 4110 Forsand.

Velkommen til en alltid hyggelig handel!

Det er ingen omtaler ennå.

NYHETSBREV!
Abonner på nyhetsbrevet og få 15% rabatt på alle produkter i nettbutikken, untatt produkter som allerede er på tilbud!
close-link

Som abonnent vil du regelmessig motta vårt nyhetsbrev til oppgitt e-post adresse. Du kan selvfølgelig når som helst melde deg av hvis du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrevet.

Abonner

Generelle salgsvilkår

Disse vilkår er regulert av standard salgsbetingelser / kjøpsvilkår for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Frakt og levering

Fast fraktkostnad ved kjøp via Arctic-Fritid.no er 99.00 NOK inkl. mva. Handler du for mer enn kr 1,000.00 NOK dekkes frakten av oss. Når du bestiller varer via Arctic-Fritid.no kan du hente dem på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk i løpet av 1 til 5 virkedager.

Levering
Mottas din bestilling innen kl. 13.00 sendes normalt varene samme dag. Vanligvis har du pakken på postkontoret 1 til 5 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på produkt, leveringsmåte, tilgjengelighet og hvor i landet du bor. Postkontoret gir deg beskjed når pakken kan hentes.

NB!! I perioden 12.12.-23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 13:00.

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Hentes ikke pakken vil den bli returnert tilbake til selger. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

Levering til annen adresse, julegaver etc.
Varene leveres til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp / julehilsen.

Sporing av pakke
I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.posten.no. Du vil også kunne spore forsendelsen via ordresporing og har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.

Utsolgt vare
Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.

Retur og bytterett

Hos Arctic-Fritid.no ønsker vi å legge til rette for en enkel og rask retur. Husk at du tar kontakt med oss på telefon 400 10 034 eller e-post via vårt kontaktskjema før en eventuell retur blir iverksatt.

30 dager åpent kjøp
For at du skal kjenne deg 100% trygg med ditt kjøp, tilbyr Arctic-Fritid.no deg som kunde 30 dager åpent kjøp!

Åpent kjøp gjelder i 30 dager fra du mottok varen forutsatt at varen igjen kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige skader. Alle orginale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med.

Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen, og husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport.

Åpent kjøp gjelder naturligvis ikke alle vare kategorier, ta uansett kontakt med oss før du sender en vare i retur.

Angrerett
Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er «Angrerettloven» som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som forringes eller raskt går ut på dato (f.eks mat og kosttilskudd) omfattes ikke av angreretten.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 350,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

Bytte av vare
Har du ønske om å bytte vare, f.eks. til en annen størrelse, så ordnes som regel dette på en grei måte. Er du usikker på noe kontakt oss på e-post eller telefon.

Feillevering
Dessverre så skjer det noen ganger feil eller at produkter blir forvekslet. Arctic-Fritid.no tar naturligvis ansvaret og kostnadene for å rette opp feil når dette skjer. Gi oss beskjed så snart som mulig etter ankomst. Produktet må returneres med original forpakning og i samme tilstand som den ble mottatt.

Garanti- og reklamasjonsvilkår
Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet.

Norge har et svært godt lovverk som regulerer rundt salg til forbruker. Dette innebærer blant annet både plikter og rettigheter som både selger og kjøper må overholde. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven, vi anbefaler å lese Lovdata (www.lovdata.no) for utfyllende lovtekster.

Enkelte produsenter har egne garantivilkår som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. I disse tilfellene gir Arctic-Fritid.no naturligvis denne rettigheten videre.

Om det oppstår fysisk skade og/eller varen er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.

Brukerhjelp fra produsent
Mange produsenter og leverandører foretrekker selv å utføre brukerstøtte og utbedring på sine egne produkter. Dette er ofte begrunnet i at det er de som sitter på den fremste kunnskapen og kompetansen på sine merker og har mest erfaring på sine egne produkter.

Dette er et tilbud til våre kunder å bruke dette, det er naturligvis fullt mulig å ta kontakt med Arctic-Fritid.no direkte om dette er ønskelig.

Retur av defekt vare
Om produktet har feil eller mangler, kan du søke om retur dersom produktet er innenfor garanti. Dette gjør du ved å kontakte oss før du sendere produktet i retur.

Hvis du har et produkt som er defekt og dette ikke er en garantisak, kan vi muligens reparere det. For at vi skal kunne vurdere å reparere ditt produkt må du sende inn en forespørsel som beskriver hvilken vare og hvilken feil det gjelder.

Ved retur må produktet være mest mulig fullstendig (lader, strømadapter osv) og pakket forsvarlig, helst i original emballasje. Husk at produktet kan bli hardt behandlet av transportør.

Dersom produktet er skadet på noe vis av f.eks. vann, overbelastning, slag, støt eller annen fremprovosert skade bortfaller all garanti. Dette gjelder også om fabrikkforseglinger er brutt.

Om du sender inn en vare som er utgått (ikke produseres lenger) kan det påregnes ekstra behandlingstid for reparasjon/bytte. Ved innsending av retur er kunde ansvarlig for produktet frem til vi mottar varen fra transportør (sporbare sendingsmetoder anbefales). Dette gjelder også om varene skulle bli tapt eller skadet på noe vis.

Tilbakebetaling
Som hovedregel krediterer vi retursummen til ditt kreditt/bankkort. Når dette ikke er mulig blir beløpet betalt til din bankkonto, sørg derfor alltid for å oppgi ditt bankkonto-nummer. Har du betalt med faktura/oppkrav er vi avhengig av et bankkontonummer for å kunne utbetale tilgodebeløp.

Returadresse
Arctic Solutions
Meling 42
4110 FORSAND.
close-link
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å øke brukervennligheten i samsvar med lov om elektronisk kommunikasjon. Ved at du fortsetter å bruke Arctic-Fritid.no, forutsetter vi at du samtykker til dette. Les mer om personvern.